Full Width CSS


Ari Jumaat mlm aritu, aku pegila nonton wyg film 2012 ni wif my opis mate~

Pd asalnye mmg aku tak minat nk tgk film ni tp bile tau ade kwn² opis yg tak brape aku kenali pun turut join so aku decide join la skali. Sbb sje nk kenalan dgn org² ni lebey lanjut coz lebey ramai kita kenal lg bagus connection kita dgn org ramai hehe.. Mgkin salah satu sbbnye aku suke berkawan kot~

Hakikat sbenanye aku sdr tak brape suke tgk cite² gini sbb dikatakan film ni menceritakan mcmne saat² kehancuran bumi pd suatu ari nnt. Kiranya mcmne kiamat tu berlakulah.

Of kos kita semua tau, motif mat salleh buat film gini adalah kerana duit je dlm ms yg sama mereka cuba menyebarkan dakyah² yahudi yg penuh dgn penipuan dan kesesatan. Samada benar² terjadi atau tak pd 2012 tu kita sdr tak tau. Tp yg pastinye kita sbg org Islam wajib percaya pd salah 1 daripada 6 rukun iman iaitu Beriman Kpd Hari Akhirat.

Mat salleh ni cuba yakinkan penduduk dunia bhw masih ada kehidupan lg di dunia selepas kiamat. Semua yg diceritakan adalah perkara² yg berlawanan dgn hukum² ALLAH yg spt mana kita tau pd hari kiamat tiada siapa yg selamat & bole idup dari kejadian tersebut. Kemudian manusia akan dibangkitkan semula dan berhimpun di padang masyar utk dihitung segala amalannya di dunia.

Kononnya dlu kecoh² manusia akan cuba idop selepas kiamat dgn naik kapal angkasa ke planet marikh. Then now film 2012, buat yakinkan dgn mmbuat kapal @ bahtera yg besar kononnya plak bumi akan dilimpahi dgn air (sori aku spoiled kan cite 2012 hehe). Dh mcm cite Nabi Noh pulak kan.

Ada kwn yg bertanya film 2012 ni best ker?

Bg aku citenye takde yg istimewa pun, kepuasannye mcm menonton film Transformers atau Ironman je~
Sekadar menonton dan meneliti maksud film ni dgn lebey mendalam takde salahnya cuma jgnlah ditonton utk mempercayai dan membenarkan apa yg cuba disampaikan kerana dikhuatiri bole berlaku unsur² khurafat nnt.

Yg dewasa cubalah awasi yg muda supaya tidak terpengaruh dgn film² begini.

Sabda Nabi Muhammad S.A.W :
"Aku telah tinggalkan kamu 2 perkara selama mana kamu berpegang teguh dengannya, tidak akan sesat selama-lamanya iaitu al-Quran dan sunnahku"

*ini pandangan aku je, pandangan korang mgkin berlainan.

Post a Comment

0 Comments